Začínajúci podnikatelia čelia množstvu úloh. Niektorí z nich chcú všetko zvládať sami, čo nie je správny prístup. Nechať si poradiť a pomôcť je nielen v začiatku podnikania rozumné. Pre malé spoločnosti je skvelým pomocníkom virtuálna asistentka. Virtuálna asistentka môže byť kľúčovým partnerom v procese rastu a efektívnosti podniku. Spoľahnúť sa na odbornú pomoc vedie nielen k efektívnejšej práci, ale tiež k rýchlejšiemu dosiahnutiu úspechu.
Kto je virtuálna asistentka?
Virtuálna asistentka je odborník, ktorý pracuje pre vás a vašu spoločnosť na diaľku. Táto pomocná ruka môže prevziať množstvo úloh od administratívnych prác až po marketingové aktivity. Môžete si jej služby najať ešte pred začiatkom podnikania, pretože založenie s.r.o. je administratívne náročné. Avšak v tejto oblasti odporúčame využiť služby firiem, ktoré založenie s.r.o. poskytujú ako službu na kľúč. Keď chcete ušetriť čas, využívajte pomoc virtuálnej asistentky a kúpte si už založenú ready made s.r.o.. Vďaka tomuto postupu sústredíte energiu na najdôležitejšie aspekty svojho podnikania.
Prečo NEriešiť všetko sám?
Začínajúci podnikatelia sa snažia mať prehľad o všetkom, zvládnuť všetky aktivity v spoločnosti bez pomoci a hrajú súčasne viac rolí. Takéto jednanie nie je vždy efektívne. Požiadať o pomoc alebo pomoc vyhľadať nie je hanba, ale naopak veľmi rozumný postup. Spoľahnúť sa na pomoc špecialistov v danom odvetví zvyšuje efektivitu a kvalitu práce, prináša vyššie zisky a úspech.
Ako prebieha spolupráca s virtuálnou asistentkou?
Spolupráca s virtuálnou asistentkou prebieha zvyčajne online. Komunikácia môže prebiehať cez e-mail, videohovory alebo pomocou rôznych online platforiem. Virtuálna asistentka je v podstate externý člen tímu, ktorý je spojený s podnikateľom prostredníctvom moderných komunikačných prostriedkov. Samozrejme, že ak asistentka býva blízko sídla vášho podnikania, môžete si s ňou dohodnúť osobné stretnutie.
Čo všetko zvládne virtuálna asistentka?
Virtuálne asistentky sú vzdelané v oblasti administratívy, financií, sú jazykovo zdatné a veľmi flexibilné. Okrem iného sa na ne môžete obrátiť pri plnení týchto úloh:
Administratíva: Virtuálna asistentka vám pomôže zabezpečiť administratívne úlohy ako sú napríklad správa e-mailov, plánovanie stretnutí a organizovanie dokumentov. Táto pomoc vám umožní sa sústrediť na strategické rozhodnutia namiesto byrokracie a papierových činností.
Marketingová podpora: Virtuálna asistentka je cenným partnerom aj v oblasti marketingu. Od správy sociálnych médií až po tvorbu obsahu prispieva k budovaniu značky a vzťahov so zákazníkmi.
Plánovanie a organizácia: Pomocou rôznych nástrojov a plánovačov asistentka vytvorí časový harmonogram vašej práce, stretnutí a dôležitosti úloh. Pomôže vám udržať pracovné tempo a využívať čas efektívne. Asistentky vám naplánujú pracovné cesty, objednajú hotel a zaistia lacné letenky.
Vyhľadávanie informácií a výskum: Virtuálna asistentka vyhľadá a zosumarizuje informácie k vašim pripravovaným projektom či výskumu. Dodá vám relevantné údaje, ktoré podporia správne rozhodovanie a progres spoločnosti.
Finančná organizácia: Virtuálne asistentky poznajú základy účtovníctva a fakturácie. Správa výdavkov, faktúr a iných finančných úloh môže byť zložitá. Virtuálna asistentka zabezpečí, aby finančná stránka podniku bola dobre usporiadaná a prehľadná.
Gabriela Kudláčová – senior copywriter