aug 31, 2021
896 Views
Komentáre vypnuté na Pracovné oblečenie – obraz vašej spoločnosti

Pracovné oblečenie – obraz vašej spoločnosti

Written by

Ak si myslíte, že reprezentatívne oblečenie je dôležité len pre manažérske pozície, tak sa mýlite. Aj pracovný odev inštalatéra by mal správne reprezentovať spoločnosť. Pri pracovnom oblečení nie je dôležitá len bezpečnostná či hygienická stránka, zákazník by mal tiež vidieť, že sa firma o svojich zamestnancov stará. Ak je navyše pracovný odev označený logom spoločnosti, robí si tým firma aj reklamu.

Čistý a upravený pracovný úbor reprezentuje vašu firmu.

Obrázok: Čistý a upravený pracovný úbor reprezentuje vašu firmu. Zdroj: Lindströmgroup.com

Pri výbere pracovného odevu myslite na bezpečnosť a komfort

Bezpečnosť zamestnancov je dôležitá pre každú firmu a práve na to sa pri výbere pracovného odevu musí myslieť ako prvé. Okrem bezpečnosti je dôležité aj pohodlie zamestnancov pri výkone ich práce. Práve pohodlie zaručí potrebnú efektivitu práce a spokojnosť zamestnancov.

V niektorých prípadoch je pracovný odev povinnosťou vyplývajúcou z požiadaviek na bezpečnosť práce na pracovisku. Zamestnávateľ preto musí myslieť na to, že každé odvetvie má pre pracovné oblečenie svoje špecifické normy.

Kvalita

Niektoré firmy si pracovný odev obstarávajú vo vlastnej réžii, iné si na to objednajú firmu. V oboch prípadoch však musia dbať na kvalitu odevov, aby vydržali čo najdlhšie a aby boli z takých materiálov, ktoré zabezpečia čo najväčší komfort pri nosení.

Pohodlie

Pri náročných manuálnych pozíciách je najvhodnejší odev vyrobený prevažne z bavlny. Bavlnené textílie sú odolné a príjemné na nosenie. Ak sa jedná o prácu v exteriéri, je potrebné zaobstarať viac druhov odevov, ktoré sa musia prispôsobovať poveternostným podmienkam.

V prípade teplého počasia je potrebné priedušné oblečenie, v prípade dažďa nepremokavé a zima si vyžaduje oblečenie, ktoré chráni zdravie pri nízkych teplotách. V halách a celkovo v interiéroch je obstarávanie pracovného odevu pre firmu jednoduchšie, stačí mať jeden typ oblečenia.

Bezpečnosť

Odev voľte podľa druhu práce, ktorú vy alebo váš zamestnanec budete vykonávať. Napríklad, ak sa jedná o prácu pri páse, oblečenie musí byť upnutejšie a tým pádom z materiálu, ktorý je pohodlný a nedráždi pokožku.

Pri práci s ostrým náradím, ako je píla alebo nejaká rezačka, musí mať pracovník chránené končatiny. Pri stavbách je nevyhnutná helma a pri zváraní ochranné okuliare.

Ochranné prostriedky sú neoddeliteľnou súčasťou pracovného odevu, preto by mal byť nimi „vyzbrojený“ každý pracovník, ktorého práca si tieto prostriedky kvôli bezpečnosti vyžaduje. Ak sa jedná o prácu so zvýšenými hygienickými štandardmi, musí mať pracovník k dispozícií dostatok jednorazových odevov.

 

Pracovný odev reprezentuje firmu vo všetkých odvetviach.

Obrázok: Pracovný odev reprezentuje firmu vo všetkých odvetviach. Zdroj: Lindströmgroup.com

Pracovný odev nielen chráni, ale aj reprezentuje

Pracovný odev môže plniť aj reprezentatívny účel. Ak sú vaši zamestnanci na očiach zákazníkom, na viditeľné miesto odevu môžete umiestniť logo vašej firmy. Urobíte si takto v podstate reklamu zadarmo.

Logo na odeve najčastejšie využívajú firmy, ktoré pôsobia v službách, kde je zamestnanec v priamom styku so zákazníkom. Ak máte napríklad stavebnú firmu, povedomie o nej môžete rozšíriť aj tým, že vaši zamestnanci budú mať na svojich montérkach jej logo. Aj takto môžete osloviť potenciálnych zákazníkov, ktorí prechádzajú okolo.

Je pravdou, že v dnešnej dobe skoro každá firma dbá na to, aby bola viditeľná na internete a pomaly sa upúšťa od reklamy offline. Zamestnanec oblečený v čistom a upravenom pracovnom odeve s logom spoločnosti, pre ktorú robí, je však veľké plus, ktoré váš zákazník určite ocení.

Ďalším krokom, ako sa dostať do povedomia zákazníka, sú firemné farby. Stačí do nich zladiť pracovný odev a zákazník si následne túto farbu spojí s vašou firmou.

Propagácia značky nemusí prebiehať len prostredníctvom zamestnancov, využiť sa dajú aj firemné autá. Polepy na aute s kontaktom, značkou a vo farbách firmy sú ďalšou možnosťou, ako sa zviditeľniť a prezentovať svoju firmu.

Dbajte na čistotu a hygienu v predajniach.

Obrázok: Dbajte na čistotu a hygienu v predajniach. Zdroj: Lindströmgroup.com

Odlíšenie od konkurencie

Veľa z nás si zvyklo počas koronakrízy nakupovať v e-shopoch a prostredníctvom rôznych predajných agregátorov. Počas tohto obdobia sa v uliciach veľa zmenilo. Niektoré menšie kamenné obchody skrachovali, iné sa prispôsobili situácii a ponúkali svoj tovar online. Obzvlášť drobní podnikatelia prišli o svoje povedomie medzi zákazníkmi, preto je dôležité, aby oslovili zákazníkov znovu a to najlepšie hneď pri vstupe do predajne.

Identita firmy by mala byť citeľná hneď pri vchode. Ovplyvniť sa to dá nielen vizážou zamestnanca, ktorý zákazníka privíta, ale napríklad aj vstupnou rohožou s logom, kobercom vo farbe spoločnosti a inými detailmi v interiéri.  Zákazníka si vás tak do budúcna lepšie zapamätá.

Pokiaľ nemáte čas na to, aby ste vyberali a kupovali pracovné montérky, rohože a ďalšie veci potrebné pre zaistenie čistoty a bezpečnosti na pracovisku, nechajte to na firmy, ktoré sa o to postarajú za vás. Navyše sa o vaše pracovné odevy a rohože budú pravidelne starať a čistiť ich. Medzi popredné spoločnosti, ktoré sa na tento druh outsourcingu zameriavajú, patrí napríklad firma Lindström.

Okrem starostlivosti o pracovné odevy, samozrejme, nezabudnite dbať na čistotu a hygienu celého pracovného prostredia. Hneď pri vstupe do vašej predajne, pobočky či výrobnej haly tým zanecháte v zákazníkovi pozitívnu emóciu.

 

 

Article Categories:
Ako na to