V budúcom roku by mali stáť na vrchole tie spoločnosti, ktoré budú takpovediac posadnuté zákazníkom a vyberú sa po ceste jeho prianí. V praxi by to malo znamenať, že v popredí bude firemná akcia. Firmy, ktoré zostanú zahľadené samé do seba a zaspia na vavrínoch, nielenže začnú stagnovať, no predpokladá sa i krach značnej časti z nich. Bagatelizovanie potrieb zákazníkov sa nemusí vyplatiť. Chystáte sa v budúcom roku založiť s.r.o.? Potom sa budete musieť snažiť o to viac. Na druhej strane, na trh vstúpite s čistým štítom, máte teda oproti iným firmám istú výhodu. Upriamte svoju pozornosť ihneď na verejnosť a svojich klientov, prispôsobte tomu svoju reklamnú kampaň. Nemusíte osloviť všetkých, vyberte si cieľovú skupinu a držte sa jej. Viac však už v nasledujúcich riadkoch.
Kľúčové faktory
Prihliadanie na úroveň a kvalitu kontextových osobných zážitkov klientov sa stane smerodajným. S ohľadom na to, ako sa Vám podarí získať si svojho zákazníka, sa bude plniť i Vaša peňaženka. Prehodnoťte preto svoje strategické plány. Mnohé spoločnosti budú musieť agresívne racionalizovať a sprístupniť zákaznícky servis. Internetové obchody by mali zjednodušiť svoje IT prostredie, pretože moderný klient chce mať všetko po ruke, a to hneď. Bude potrebné zrealizovať multidisciplinárnu stratégiu, prehodnotiť vnútornú firemnú politiku „vraziť väčší klin“ medzi taktiku a reálnu prax. Biznismeni vedia, že bude nutné vykonať dôkladnú analýzu trhu a vypátrať, po čom zákazník túži. Keďže rok 2016 bude rokom akcie, zamerať sa treba i na vývoj produktov. Úspešná spoločnosť musí napredovať a viditeľne sa líšiť od radovej konkurencie.
Narušenie hierarchie
V budúcom roku budeme svedkami narušenia firemnej hierarchie, pretože analýza klienta sa musí začať v prvom rade u generálneho riaditeľa. Počítajte s tým, že založenie živnosti bude v budúcom roku vyžadovať vynaloženie značných prostriedkov na to, aby ste sa dokázali schopne uchádzať o priazeň klienta. Môžete zorganizovať akciu, objednať si SEO experta, rozdať darčekové predmety, no v prvom rade buďte sebavedomý. Zákazník musí mať pocit, že veríte v to, čo mu ponúkate. Rozšírte svoje portfólio a dajte klientom pocit, že sa snažíte a chcete riešiť ich problémy. Keďže kultúrnosť je v podnikaní výbornou cestou, vystupujte seriózne a vždy dodržujte svoje slovo. Nebojte sa vydať ani po kritickej ceste, čo znamená, že ak Vás zákazník upozorní na nejaký nedostatok, dajte mu za pravdu a snažte sa to napraviť.
Silná pozícia tradičných spoločností
Svetové impéria budú hádzať menším spoločnostiam pod nohy polená, no rovnakú dravosť prejavia i medzi sebou. Nič si neprepáčia a vrátia si každý úder. Začne sa tvrdý boj o klienta. Silní vodcovia s istou dávkou hrdosti ukážu svoje silné body, ktoré ich od ostatných značne diferencujú. Ich prednosťou je silná trhová stopa, kapitál, ale aj celkom slušná databáza zákazníkov. Nevýhodou takýchto lídrov však môže byť viera v staré postupy, pričom tempo mladých dynamických firiem ich môže zaskočiť. Veľké spoločnosti sa budú snažiť posilniť a vyvíjať vernostné programy, ale aj celkovú prácu so zákazníkmi, čo zásadne zmení význam i silu zlučovania. Kým mega firmy nebudú schopné sa pod náporom svojej nadutosti a dravosti spájať, menší podnikatelia by to mohli opäť využiť vo svoj prospech.
Predvídavosť a bezpečie
Predvídavosť sa ukazuje ako základná konkurenčná zbraň. Snažte sa získať na trhu nejakú výhodu. Vychádzať by ste mohli možno z toho, že sľuby sú síce pekné, ale činy krajšie. Kým iní iba rozprávajú, Vy začnite konať. Buďte empatický a reagujte pohotovo. Doprajte svojim klientom tiež pocit bezpečia. Ochrana osobných údajov bude hodnota, na ktorú zákazníci spoliehajú. Ubezpečte ich, že u Vás sú ich údaje v bezpečí, neplánujete ich posúvať tretím stranám a investujete do softvéru, ktorý má zabezpečiť ochrana proti prípadným útokom hackerov. Musí byť jasné, že máte potrebu riešiť nové i existujúce hrozby.
Dnes je jednoduché zistiť si, ako založiť živnosť, oveľa náročnejšie je uspieť v tom, pre čo ste sa rozhodli. Veríme však, že máte podnikavého ducha, preto sa nenecháte iba tak niečím prekvapiť. Držíme palce!
Foto: © [Minerva Studio] / Dollar Photo Club