Online nakupovanie alebo nakupovanie naživo? Otázka, ktorú keď sa opýtame dvoch rozdielnych ľudí, tak zrejme dostaneme dve rozdielne odpovede. Viete, prečo je tomu tak? Je to vlastne jednoduché, každý sme nejaký a každému z nás vyhovuje niečo iné. Žijeme v modernej dobe, v roku 2020, kedy sú možnosti, čo sa nakupovania týka, takmer neobmedzené. Preto, nech vám vyhovuje či už jedno alebo druhé, nemusíte zúfať, prídete si na svoje, firmy na to myslia taktiež.
Poslednou vetou z úvodu začneme tento text. Áno, firmy na to myslia, pretože nie nadarmo sa už dlhé roky hovorí, že náš zákazník, náš pán. Firmám a obchodom ide o to, aby ste sa vy cítili pohodlne, pretože ste to v konečnom dôsledku vy, kto im robí tržby, kto nakupuje produkty a vďaka komu môžu kažodenne fungovať, rásť a napredovať po všetkých stránkach. Je to tak poprepájaný zložitý systém, až je vo svojej podstate vlastne jednoduchý. Poďme sa na to pozrieť z viacerých strán. Čo je teda ideálnejšie – nakupovať vzdialene z pohodlia svojho domov alebo ísť priamo do predajne a nakúpiť si čo potrebujete?
Nuž, záleží to na vás. Nemôžeme to zodpovedať len tak. Napríklad, ak nemáte radi zbytočné presúvanie sa z miesta na miesto, rady v obchodoch, tak je pre vás rozhodne nakupovanie cez internet. Tovar si môžete v pokoji pozrieť bez toho, že by sa vám niekto niečo pýtal, pričom máte takpovediac neobmedzene veľa času a ste sami sebe pánom. Na druhej strane, ak idete do obchodu naživo, tak máte možnosť sa tovaru, ktorý hľadáte dotknúť, prípadne si ho vyskúšať, čo vzdialene nemáte šancu a niekedy sa stane, že si objednáte nesprávne číslo. Sú aj ľudia, ktorí sú radi, keď im niekto poradí, keď nich niekto pri nakupovaní usmerní. Záleží to aj od toho ako firmy s ľuďmi komunikujú. Môže to pridať na kvalite, aj ju ubrať.
Rovnako to je aj v športovom priemysle, pretože hlavne kluby, ktoré sú populárne po celom svete ako Barcelona, Real Madrid či Juventus Turín, majú vybudovanú sieť obchodov, kde si môžete kúpiť ich suveníry. Tieto tímy sú tak populárne, pretože ich zápasy sú pravidelne vysielané v televízii a každoročne bojujú o tituly vo svojich krajinách. Keď ide o športové tipy, napríklad v Lige majstrov, sú taktiež veľkými favoritmi a je šanca, že uspejú v boji o trofej. Napríklad, každoročne sa Real či Juventus radia medzi favoritov na trofej, pričom kurz na to, že zvíťazia svoje zápasy sa pohybuje na úrovni pod 2. Preto ľudia zvyknú podávať na to, že tieto kluby vyhrajú vyšším rozdielom, kde je kurz takmer vždy na 2. Veď kto by nechcel mať na sebe dresy alebo tričká, kde sú vyobrazení Lionel Messi, Cristiano Ronaldo či Karim Benzema.
Je totiž nereálne, aby napríklad priaznivci z Japonska či Číny pravidelne cestovali do Španielska len pre to, že si chcú kúpiť oblečenie svojho obľúbeného klubu, prípadne, aby Európania viackrát do roka merali cestu do Spojených štátov amerických kvôli doplnkom tímov NHL. Marketingové oddelenia jednotlivých klubov na to samozrejme myslia a keby to tak nebolo, tak by neboli také populárne. Úspech zaručí slávu a fanúšikov, ale šikovný marketing zaručí dlhodobé tržby. Ruka v ruke.
Preto, ako píšeme v úvode článku, je to veľmi individuálne a dovolíme si tvrdiť, že podstatou tohto textu môže byť to, že či už ide o nakupovanie priamo v kamenných predajniach alebo nakupovanie skrz cez internet, tak obe sú pre zákazníkov podstatné a vďaka tomu, že tu sú môžu prosperovať ako majitelia, tak aj samotní zákazníci. Sú to v istom zmysle prepojené nádoby. Veľa to taktiež závisí od toho či ste introvert alebo extrovert, pretože by ste sa čudovali, ale tieto skupiny ľudí vnímajú podobné záležitosti naozaj veľmi-veľmi rozdielne.